42 - 700 Lubliniec, ul. płk. St. Wilimowskiego 8 34 351 14 21 sp4.lubliniec@wp.pl
logosp4 4
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4
im. 74 Górnośląskiego Pułku Piechoty

Przygotowanie językowe on-line

 FERS RP UE RGB 1

Przygotowanie językowe on-line 

w projekcie “Od jakości do doskonałości - różnorodność kulturowa i wykorzystanie digital storytelling  

w nauczaniu”  

realizowanym w Szkole Podstawowej nr 4 w Lublińcu od 01.12.2023 do 30.04.2025 dzięki Europejskiemu Funduszowi Społecznemu PLUS w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027 w ramach projektu “Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”  

nr 2023-1-PL01-KA122-SCH-000137458 

CYKL SPOTKAŃ W RAMACH WSPARCIA JĘZYKOWEGO ZWIĄZANEGO Z TEMATYKĄ MOBILNOŚCI ZAGRANICZNEJ – WPROWADZENIE W ZAGADNIENIA PORUSZANE NA KURSACH ZAGRANICZNYCH 

z koordynatorem projektu - Honoratą Majczyną 

Spotkanie 1           11.04.2024

Temat: Opowiadanie o sobie

You can you any kind of electronical devices for supporting your language skills - for instance:

https://translate.google.pl/

https://www.diki.pl

https://pl.glosbe.com/słownik-polsko-angielski

kanały na YouTube - “Easy English”

TikTok  “Minutka z angielskim”

Strony polecające różne podcasty:

https://www.jezykiobce.pl/blog/jezyk-angielski/najlepsze-podcasty-do-nauki-jezyka-angielskiego

https://www.ef.pl/blog/language/ucz-sie-angielskiego-z-5-darmowymi-podcastami/

https://earlystage.pl/blog/7-podcastow-do-nauki-jezyka-angielskiego/

Filmik o 3 podcastach na różnych poziomach językowych:

https://www.youtube.com/watch?v=cYKXogYYYqw

Kilka podcastów z YT:

https://www.youtube.com/watch?v=d9NZS2P_Va4

https://www.youtube.com/watch?v=WhM5DwavnMA

https://www.youtube.com/watch?v=48ypNTal_NI

https://www.youtube.com/watch?v=Z52FTMNV4ms

https://www.youtube.com/watch?v=QoKpQMJnBHY

https://www.youtube.com/watch?v=p0SUyXLS-ME&list=PLcetZ6gSk96-FECmH9l7Vlx5VDigvgZpt

https://www.youtube.com/watch?v=XZxgi5hoLR8

Podcast dla bardziej zaawansowanych:

https://www.youtube.com/watch?v=Qf6uZe4SDuY

Podcast dla mniej zaawansowanych - mówią wolniej:

https://www.youtube.com/watch?v=k8imxcuOnJk

Podcasty na stronie “google” – po wpisaniu w wyszukiwarkę “English podcast” wyświetla się wiele angielskich podcastów:

https://podcasts.google.com

=============================

Can you introduce yourself? - Czy możesz siebie przedstawić? 

Can you tell us something about yourself? - Czy możesz nam powiedzieć coś o sobie?

What’s your name? - Jak masz na imię? Jak się nazywasz?

What’s your occupation/proffesion? - Jaki jest twój zawód? (Czym się zajmujesz?)

Where do you work? - Gdzie pracujesz?

How old are you?  - Ile masz lat?

How many years have you been working at school? - Jak długo pracujesz w szkole?

What do you teach? - Czego uczysz?

I am supporting children with autism at my school.

I support/help children to choose the best occupactation/profession for themself. 

I work as an early education teacher in The Primary School in Lubliniec.

I work as a PE/geography/phisics/math/Polish teacher in The Primary School in Lubliniec.

I ma a PE/geography/phisics/math/Polish teacher in The Primary School in Lubliniec.

Lubliniec is a small tow which is located in south part of Poland.

What are you interested in? - Czym się interesujesz? Jakie są twoje zainteresowania? 

I like reading a book.

I like playing computer games, cooking and baking.

I like also watching TV.

I like to relax in my bed or in the garden. I am a farmer, too.

Can you tell us about studends in your class/school? - Czy możesz nam opowiedzieć o uczniach z twojej klasy/szkoły?

What can you tell us about the students in your school? - Co możesz nam opowiedzieć o uczniach z twojej szkoły?

What can you tell us about their characters?

They are cute, very smart, active, creative, sporty (musculare/atletic), emotional and some of them are rude and lazy.

They are also calm/quiet or noisy.

Sometimes my lessons are

Some of them - niektórzy z nich 

Some of them have emocional problems and we have some children with autism and other issues. 

What do they like? - Jacy oni są? 

What do they look like? - Jak oni wyglądają. 

Where do they come from?

What kind of problems can you see in the class? 

What can you do for them to be more integrated? 

What can you say about your school?

How is our schooll equipted?

We have many multimedia boards, teaching aids (pomoce naukowe/dydaktyczne). Our school is full renovated and quite modern and we have a lift (winda).

Spotkanie 2       18.04.2024

 

What kind of problems can you see in the class? 

  • my students can’t cooperate with each other,
  • they are lazy and have no dreams and no purpose,
  • they think that they don’t need anything.
  • they can’t create relationships with friends,
  • they have problem with emotions,
  • they use too much electronic devices e.g. (for example/for instance) smartphones, computers, earphones, e-chat (internet messengers, text messages),
  • problems with concentrations,
  • keep problems inside just for themself and don’t want to speak about their problems with anyone,
  • to hate on someone in the class/ or in the internet

What can you do for them to be more integrated?  

  • class trips, bicycle rides, actions for charity, spending time together without any electronical devices, fire-place/barbecue meetings/party, any kind of games to get know each other, board games (gry planszowe), sport (tennis, football, swimming, basketball, volleyball, fishing etc.), talking about their hobbies, performances (play – w sztuka/ grać w sztuce – taking part in play), singing together, dances/discotheque, to get know that nobody is perfect and differences are good etc.

What kind of tools can you use for calming down the class?

  • doing joga exercises, walking, relaxing music, go to the forest, reading books, to cut off them from the distractors (odciąć się od rozpraszaczy), to clean the house, working in the garden)

Inne ważne słowa mogące się przydać podczas kursu:

participant - uczestnik 

participants - uczestnicy

training - kurs/trening

course - kurs

training course - kurs

What is the purpose of that training/course? - Jak jest cel kursu? 

What do you want to achieve? - Co chcesz osiągnąć?

electronic devices - urządzenia elektroniczne

AI - sztuczna inteligencja

Digital storytelling 

 to use multimedia tools - używać narzędzi multimedialnych 

to bring narratives to live - ożywić narrację

versatile - wszechstronny    

can cover a wide variety of topics - może obejmować szeroką gamę tematów

concept - koncepcja

reflecting/reflection  - refleksja

personal experience - osobiste doświadczenie

retelling - opowiedzieć na nowo

historical event - wydarzenie historyczne

making an argument - dyskutować/kłócić się

audio - (to co słychać) 

images - obrazy/obrazki

video - video

video-story  historia opowiedziana za pomocą video

to tell a story - opowiadać historię

a lot of work - wiele pracy

brainstorm - burza mózgów

to be about - o czym jest

what that story is about - o czym jest ta opowieść/historia

what is the purpose of your story - jak jest cel twojej opowieści

script - scenariusz

storyboard - rodzaj komiksu = opowieść przedstawiona w formie obrazków

the next step - następny krok

to create - stworzyć, utworzyć

to write - pisać

to write a script - napisać scenariusz

to accomplish - osiągnąć 

layout - układ 

how this story will unfold - jak ta historia się rozwinie

create a video - stworzyć film video

depending on something - w zależności od 

you may need - możesz potrzebować

to record - nagrać 

to record your voice - nagrać swój głos

to record your voiceover - nagrać lektora

to gather something - zebrać coś

choose music - wybrać muzykę

sound effects - efekty dźwiękowe

finally - w końcu, na końcu

acually – w końcu, w reszcie, na koniec

put all elements together - zebrać wszystkie elementy razem

to enjoy - cieszyć się

the final product - dosł. produkt końcowy (efekt końcowy)

engaging way - angażujący sposób

to share information - dzielić się informacjami 

to require - wymaga

creativity - kreatywność

self-direction - samodzielność

experimentation with new technologies - eksperymentowanie z nowymi technologiami

Spotkanie 3               25.04.2024    

How do you feel today?   - Jak się dzisiaj czujesz?

How are you? - Jak się masz?

What’s up? - Co tam?

I feel good - Czuję się dobrze

I feel great - Czuję się wyśmienicie.

I am tired – Jestem zmęczona

 I feel the same - Czuję to samo.

I am out of energy - Czuję się wykończona. Czuję się pełna energii.

I am full of energy - Czuję się pełna energii.

I am ready to work today. - Czuję się gotowa do pracy (dzisiaj).

I am in a good mood today – Mam dobry humor (dzisiaj).

I feel bad - Źle się czuję

I am sad – Jestem smutny/a

Supporting diversity in the classroom

in our classroom we have a whole diverse group of students/pupils - w naszej klasie mamy całą grupę różnorodnych uczniów

to have an opportunity to broaden their understanding - mam okazję poszerzać zrozumienie ich 

to approach every situation - podejść do różnych sytuacji

because - ponieważ 

every person in the classroom is different - każda osoba w klasie jest inna

to face with this situation - zmierzyć się z sytuacją 

students at this age - uczniowie w tym wieku

they need positive role models - oni potrzebują pozytywnych przykładów ról (społecznych)

a lot of students come from different countries - wielu uczniów pochodzi z różnych krajów

a lot of students come from single parent households - wielu uczniów pochodzi z niekompletnych rodzin (z jednym rodzicem)

single parent - samotny rodzic

household - gospodarstwo domowe

Maybe they don’t have a male figure at home -  może nie mają męskiego wzorca (np. nie znają ojca) w domu

especially - zwłaszcza

boys - chłopcy

girls - dziewczęta

to be successful - odnieść sukces

reflective teacher - nauczyciel, który podejmuje refleksje (nad stanem ucznia), rozważny, uważny

life coach - trener życia

teacher is a life coach - nauczyciel jest trenerem życia (przygotowuje do życia)

It is not only about our teaching students content and taking tests - to jest nie tylko uczenie materiału i robienie klasówek

It’s about to growth as a person - to jest o wzrastaniu/dojrzewaniu  jako człowiek

Teaching diversity in the classroom

get to know your students - poznać swoich uczniów

their backgrounds - ich “korzenie”/pochodzenie społeczne/kontekst kulturowy (przeszłość)

their history - ich historię 

where they come from - skąd pochodzą

rationales - uzasadnienie

group work - praca w grupach

it is an opportunity  to form friendship - to jest okazji by zawierać przyjaźnie

for the better communicate with each other - dla lepszej komunikacji ze sobą nawzajem

sensitive - wrażliwy

cultural sensitivity - wrażliwość kulturowa

involve families - zaangażowanie rodziny

to involve - zaangażować

to form the positive relationship with family of students - tworzyć pozytywne relacje z rodziną uczniów

other culture studies - studia dotyczące kultur innych (krajów)

examine hidden bias - badać ukryte uprzedzenia

cultural decoration - dekoracje (związane z) kulturą 

team building - budowanie zespołu (klasowego)

alternative assessment - alternatywna ocena

teach in many ways - uczyć na wiele sposobów

using many methods - używać wielu metod

teaching learning styles - różne style/sposoby uczenia

support the language skills - wspomagać umiejętności językowe

speak slowly - mówić wolniej

to avoid of raising your voice - unikać podnoszenia głosu (mówienia podniesionym tonem)

 to make an extra effort to develop students relationships - wkładać wysiłek w rozwój relacji pomiędzy uczniami

multicultural - wielokulturowy

different perspective - różne perspektywy/spojrzenia

to study culture books - uczyć się z książek o różnych kulturach

to be open-minded - mieć “otwarty” umysł 

teachers must be aware of maintain high expectations - nauczyciele muszą uważać by utrzymywać wysokie oczekiwania

harmony society - harmonijna społeczność

choice of assignments - dawać wybór spośród zadań

to give them 2 options to choose between 2 different readings - dawać im 2 opcje do wyboru pomiędzy dwoma różnymi “czytankami”/zadaniami tekstowymi

to understand digital devices - rozumieć narzędzia cyfrowe

communication expectations - oczekiwania dotyczące komunikowania się 

each culture has his own unique style of communication - każda kultura ma swój własny (unikalny) sposób komunikowania się 

teachers need to be consistent with clear communication rules - nauczyciele muszą przestrzegać jasnych zasad komunikacji

Classroom activities

engagement - zaangażowanie

active learning - metody aktywizujące

collaboration - współpraca

soft skills - umiejętności miękkie

to develop - rozwijać

make decisions - podejmować decyzje 

students autonomy - autonomia uczniów

How to planning activities? - Jak zaplanować ćwiczenia aktywizujące?

clear objectives - jasny cel

Objective should be SMART - cel powinien być mądry

S - specific - konkretny

M - measurable - mierzalny

A - achievable - możliwy do osiągnięcia

R - relevant - odpowiedni

T - timely - aktualny

teacher should plan the activity - nauczyciel powinien zaplanować aktywności

differentiate set group - zróżnicowanie grup

assemble the materials - zgromadzenie materiałów

assess review - ocena (ewaluacja)

review with the class – ocena razem z klasą

what they have already learnt – czego się nauczyli (co umieją)

15 classroom activities – 15 zajęć aktywizujących

  1. Gallery Walk – allows students to move around the classroom and thoughtfully respond to meaningful questions and situations –  “Chodząca galeria” pozwala uczniom przemieszczać się po klasie i przemyslanie odpowiadać na istotne pytania i sytuacje. 

Each group has from 3 to 5 minutes to respond - Każda grupa ma od 3 do 5 minut na odpowiedź.

a chart paper as stations – tu karty papierowe jako “stacje” (zadaniowe) - tu: tablice z kartkami, na których można pisać

chart – karta, diagram, tabela, wykres

prompt - podpowiedź, wskazówka

station – stacja (stanowisko zadaniowe)

using a marker - używając markera/pisaka

they rotate to the next station – oni zmieniają (miejsce) idąc do następnej “stacji” (zadaniowej)

questions or prompts are placed around the room on chart paper – pytania lub wskazówki są umieszczone na kartach papierowych dookoła pokoju

the group collectivelly discusses – grupa wspólnie dyskutuje

one of the students writes the response on the chart using a marker – jeden z uczniów pisze odpowiedzi na karcie używając markera (pisaka)

at the next station students read what was written – na następnej “stacji” uczniowie czytają co zostało napisane (przez poprzedników) 

to add something - dodać coś

they add their own thoughts on the chart paper - (oni – w znaczeniu: uczniowie) dodają swoje własne przemyslenia na kartę

thoughts - myśli, opinie, przemyślenia

group continue to rotate from station to station – grupa kontunuuje zmienianie (się) od “stacji” do “stacji”

return to the original station - powrót do “stacji” pierwotnej (wyjściowej)

they read what was added to their original responses - (uczniowie) czytają co zostało dodane do ich pierwotnej odpowiedzi

students present to the entire class all the ideas that were placed on the chart paper – uczniowie prezentują całej klasie wszystkie pomysły, które zostały umieszczone na papierowych kartach

  1. The classroom demonstrations – are used to increase understanding of a concept and to enhance interest in the subject matter - “Pokazy klasowe” są używane by zwiekszyć rozumienie pojęcia i zwiększyć zainteresowanie tematem

concept – idea, myśl, pojęcie, koncept, pomysł, idea

enhance - zwiekszać, poprawiać, wzmacniać

engaging – angażujący

exciting props and models - ekscytujące wskazówki i modele (matematyczne, przyrodnicze itp.)

the phisics teacher may bring in something like – nauczyciel fizyki może przynieść coś (co wygląda) jak.... 

various types - różne typy 

the science teacher is performing a demonstration – nauczyciel fizyki/chemii “robi” doświadczenie/pokaz

she/he should ask students to predict what will happen next – nauczyciel (on/ona) powinien zapytać uczniów (co im się wydaje  - czy przewidzą) co się stanie dalej

to predict – przewidywać

 to encourage student to think ahed - zachęcać uczniów by myśleli “naprzód” (przewidywali) 

This is as easy as - to jest tak łatwe jak....

to follow up - wzmacniać 

all demonstrations can be followed up with a discussion

– wszystkie doświadczenia powinny być przedyskutowane 

 provoking questions - prowokować pytania

to analyze - analizować

to make sense - mieć sens 

to take place - mieć miejsce/odbywac się

This demonstration took place in the classroom – Ten pokaz miał miejsce w klasie / odbywał się w klasie

to take part – brać udział 

at the elementary level – na początkowym poziomie (chodzi o klasy 1-3)

students may present: (uczniowie mogą zaprezentować)

- live animals –  żywe zwierzęta

- objects from their cultural backgrounds – przedmioty związane z ich kulturą (z której się wywodzą)

- project that they have made – projekty, które sami wykonali

3. Debates – debaty

to help students learn trought friendly competition, oral presentation, leadership, teamwork and interpersonal skills – pomóc uczniom uczyć się poprzez  przyjacielską rywalizację, mówioną prezentację, zdolności przywódcze, pracę grupową oraz umiejętności interpersonalne (kompetencje społeczne)

debates can be used for all disciplines and subjects – debaty mogą być używane we wszystkich dziedzinach i przedmiotach (tematach)

any other topic – na każdy inny temat

it begins when a teacher introduces a topic (maybe a question) – zaczyna się gdy nauczyciel rozpoczyna temat (również pytanie)

students are broken into 2 groups: pro and against – uczniowie są podzieleni na dwie grupy: za i przeciw

students should work as a team – uczniowie powinni pracować jako drużyny

to gather = to collect - gromadzić, zbierać

to gather the evidence - gromadzić dowody

to present their arguments to the teacher or the judge - prezentować ich argumenty nauczycielowi lub sędziemu 

other students can be assigned to provide the verdict – inni uczniowie mogą być przydzieleni do wydania werdyktu

at the end of the class – na końcu lekcji

to do the whole class review – robić podsumowanie całej lekcji

misunderstanding - nieporozumienie

to clarify - wyjaśniać, doprecyzować

to clarify any misunderstandings - wyjasniać niektóre nieporozumienia

4. Educational games – gry edukacyjne

to play educational games in the classroom - grać w gry edukacyjne w klasie

to create a welcoming environment to students - tworzyć przyjazne środowisko dla uczniów 

to allow to work as a team - pozwalać pracować jako drużyna

to practice new skills - wykorzystywać nowe umiejętności

to create your own game - stworzyć twoją własna grę

scavenger hunt – gra w której uczestnicy musza uzbierać zestaw różnych przedmiotów

jeopardy - ta gra po polsku nazywa się “Va banque”

on-line education games for students for example minecraft education – gry edukacyjne on-line np. minecraft edukation

to have fun – dobrze się bawić

educational board games – planszowe gry edukacyjne

face=to-face interaction with students – interakcje twarzą w twarz (w 4 oczy) z uczniami

5. Brainstorming – “burza mózgów”

the students contribute trough free-flowing ideas - uczniowie “rzucają”  swobodne pomysły

It's a form of solving problem – to forma rozwiązywania (jakiegoś) problemu

to get as many ideas as possible - wymyslić tak wiele pomysłów ile się da

no judgement – bez osądzania

there are no wrong answers - nie ma złych odpowiedzi 

we don’t want students to be afraid to give an idea – nie chcemy by uczniowie obawiali się mieć jakis pomysł

To activate studentrs prior knowledge = aby aktywować  u uczniów uprzednio nabytą wiedzę 

6. Presentations – prezentacje

powerpoints or slide presentations designed by themselfs – prezentacje zaprojektowane przez nich

They should be asked to present it to the classroom – Powinni być proszeni by zaprezentować ją (prezentację) w klasie

let students pick a topic - pozwól uczniom wybrać temat

7. Jigsaw activity – puzzle

Jigsaw method ask students to become quote experts on a topic – Metoda “puzzli” pozwala uczniom zostać ekspertem w (jakiejś) dziedzinie

The teacher assigns the same reading selection for each home group – nauczyciel przydziela te same teksty dla każdej z macierzystcyh grup

to assign - przydzielać, przyporządkowywać

That's up to you – To zależy od ciebie

8. Field trip – lekcje w terenie

to get them outwyprowadzić ich na zewnątrz

to make an observation – obserwować

to take in information - przyswajać informacje

Field trips to the zoo, museum, nature walks – all require observation _ wycieczki do zoo, muzeum, spacery przyrodnicze – wszystko to wymaga obserwowania

to have a notebook - mieć notatnik/zeszyt

9. Sketchnotes – sketchnotki – wizualne notatki

an active form of note-taking – aktywna forma tworzenia notatek

Handwriting- odręczne pismo

Drawing - rysunki

Shapes - kształty

Quotes – cytaty

fun adventure for students – dobra zabawa dla uczniów

students can use their own imagination – uczniowie mogą używać własnej wyobraźni

Students must clarify and summarize – uczniowie muszą wyjaśniać i podsumować (streszczać)

10. Case studies – Studium przypadku

to participate - uczestniczyć (aktywnie), brać udział

to provide them with an opportunity to make decisions on real life problems - zapewniać im (uczniom) okazję do podejmowanie decyzji odnośnie prawdziwych życiowych problemów

students may watch a video on a problem – uczniwie mogą oglądać filmik o (jakimś) problemie

students may discuss a problem – uczniowie mogą przedyskutować problem

students work together as a team – uczniowie pracują razem jako drużyna/grupa

they analize the problem and find a solution - (oni) analizują problem i znajdują rozwiązanie

it's always best to connect content to real world situations – najlepiej jest zawsze połączyć treść z sytuacją z prawdziwego życia

students present their analysis – uczniowie prezentują swoje analizy

11. Classroom projects

to give students a chance to dive deeper into topic of study - dawać uczniom szansę by “zagłębić” się w temat

self-directed learning experience – doświadczenie samodzielnej nauki

to encourage - zachęcać

students have to explain something – uczniowie muszą wyjaśnić (coś)

poster board – blok techniczny, papier techniczny, ale też tablice prezentujące plakaty wykonane przez uczniów

poster – plakat

to decorate the poster - dekorować plakat

to add their own content - dodawać ich własne treści (zawartość)

students create something – uczniowie tworzą (coś)

there are a lot of different types of projects to choose from all projects – jest wiele różnych rodzajów projektów do wyboru spośród wszystkich projektów

a problem to solve – problem do rozwiązania

to solve a problem - rozwiązywać problem (znaleźć rozwiązanie)

12. Journaling – prowadzenie dziennika/pamiętnika

to express their feelings - wyrażać swoje uczucia

let students write down their feeling – niech uczniowie zapiszą swoje (własne) uczucia

can take place on a nature walk - może mieć miejsce na/podczas spaceru przyrodniczego (spacer na łonie natury)

weekly writing – cotygodniowe notatki (dosł. pisanie)

their strengths and weaknesses – ich mocne i słabe (strony)

they can write their thoughts after hearing a lecture - mogą zapisywać swoje myśli/przemyślenia po usłyszeniu przeczytanego tekstu (lektury)

students write the first 5 minuts of class everyday – uczniowie codziennie piszą przez pierwsze 5 minut lekcji

their inner thoughts – ich wewnętrzne myśli/przemyślenia

it's a way for teachers to really get to know their students – to sposób na prawdziwe poznanie uczniów przez nauczyciela

13. Learning centers 

where groups of students gather to work – gdzie grupy uczniów gromadzą się by pracować

a teacher observe students behaviour – nauczyciel obserwuje zachowanie uczniów 

to set up learning stations - przygotować stanowiska do uczenia się

to get all materials needed - otrzymać wszystkie potrzebne materiały

hands-on learning – praktyczne, bezpośrednie nauczanie 

students can make mistakes and they can fix those mistakes – uczniowie mogą popełniać/robić błędy i mogą naprawiać te błędy

they can multitask and get creative - (oni) mogą wykonywać wiele zadań równocześnie i stają się kreatywni

14. K-W-L chart (nasze “NaCoBeZu)

writing on the whiteboard – pisanie po białej tablicy/tablica suchościeralna

K – what I know (co wiem)

W – what I want to know (co chcę wiedzieć)

L – what I learned (czego się nauczyłem)

Say what you have already known about something – Opowiedz co już wiesz (o czymś)

What do you want to know about something? - Czego chcesz się dowiedzieć (na temat czegoś/o czymś)?

What did you learn about that at the end of the lesson? - Czego dowiedziałeś się o tym podczas lekcji?

they could hypothesize what they think they’ll have learned - mogą “hipotetyzować” (stawiać hipotezy) co myslą, że się nauczą

to make corrections - robić poprawki

to take time to reflect - dać czas na refleksję

15.  Entry/Exit Tickets

are used as diagnostics - są używane jako diagnoza

to enter - wejść

to exit - wyjść

to begin the lesson - zacząć lekcję

to leave the classroom - opuścić lekcję

to get the feedback - uzyskać informację zwrotną  

students write responses to questions – uczniowie zapisują odpowiedzi na pytania

 to summarize - podsumować

they should focus on the key topic of the lesson – oni powinni się skupić na kluczowym temacie lekcji

===

We have already known that kind of activities in the classroom and I am using it all the time. - Znamy już też ten rodzaj zajęć aktywizujących (w klasie) i używam ich cały czas.

I know it – Znam to

That’s something new for me – To coś nowego dla mnie.

We are looking for a new method to work with children in the classroom/at school - Szukamy nowych metod by pracować z dziećmi w klasie/w szkole. 

Kontakt

Szkoła Podstawowa nr 4
im. 74 Górnośląskiego Pułku Piechoty
42-700 Lubliniec, ul. płk. St. Wilimowskiego 8
34 351 14 21
NIP  575-18-93-171
sp4.lubliniec@wp.pl
Po-Pi: 6.45 - 16.00

Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Adam Adamczyk Centrum Usług Wspólnych tel. 34/351 37 94 iod@cuw.lubliniec.pl

Na skróty

logo men24 kurat logo
oke logo BIP logo
epuap2 dek dost