W marcu i kwietniu uczniowie starali sie przekształcać swoje pomysły i projekty w rzeczywistość. Nie zawsze jest to mozliwe, ale może kiedyś, w przyszłości...
Zbudowanie robota na podstawie gotowej instrukcji jest działaniem złożonym, bywa trudne jeśli obiekt jest bardzo skomplikowany, ale zbudowanie robota według własnego pomysłu, to nie lada wyzwanie. Mogli sie o tym przekonac uczniowie, którzy postanowili stworzyć takie projekty, oczywiście przy założeniu, że będą one w pełni sprawne i programowalne. Czasami w skupieniu, czasami z burzą pomysłów powstaje z klocków Abilix czołg, samolot i dron. Kiedy okazało się, że potrzebne będą śmigła, uczniowie sami je zaprojektowali i wydrukowali na drukarce 3D. I nawet jeśli czasami pojawia się stwierdzenie, że tego nie da się zrobić, wspólnie, w zespole szukamy rozwiązania i wszyscy cieszą się z pokonywania kolejnych trudności. Robotyka łączy kilka dziedzin: programowanie, konstruowanie, sensorykę, automatykę, informatykę i mechanikę, ale jest to także kreatywna zabawa, która łączy ludzi.
Inna grupa uczniów koncentrowała się na przygotowywaniu projektów do druku 3D. Uczniowie poznawali możliwości i zasady powstawania takiego wydruku, uczyli się projektowania w programie Autodesk Tinkercad i 3D Playground.
Pod kierunkiem p. Wojciecha Kolasy, wykorzystując możliwości programu Tinkercad, uczniowie przygotowywali projekty aranżacji ekopracowni pod chmurką. Nie były to jeszcze projekty przeznaczone do wydrukowania, ale samo ich wykonywanie w takiej konwencji było dla uczniów ciekawe, ekscytujące i pozwalało na wizualizację wielu pomysłów.
Nie próżnuje zakupiony sprzęt audio-video. Realizacją własnego pomysłu mogą się pochwalić uczennice klasy 4 b, które nagrały zabawny teledysk o naszej szkole. W montarzu filmu pomagał dziewczętom p. Krzysztof Gembała.